Jak se to hodí médiím

26. června 2006 v 23:08 | Nabarvené ptáče |  Z PTAČÍ PERSPEKTIVY
Když začínala na začátku devadesátých let válka v Zálivu, naplánovali velitelé americké armády první útoky strategicky. A to do prime-timeu amerických televizí. Začátek války (a posléze i další průběh) tak mohla CNN přenášet v přímém přenosu v nejvíce sledovaném čase v osm hodin večer. Lidé se dívali na válku v televizi jakoby sledovali akční film.
Dnes mi volala Katka Amrichová, tisková mluvčí města Česká Lípa. Ptala se mě, jestli by se mi hodilo, když by slavnostní otevření zrekonstruované Panské uličky v centru České Lípy proběhlo ve čtvrtek. Jinými slovy: slavnostní otevření se zorganizuje podle toho, aby se ho zúčastnil co největší počet novinářů.
I takové jsou dopady moci médií na běžnou realitu. V tomto případě je ale nevytvářejí sama média, ale profesní skupina, pro kterou se vžilo označení "public relations". Média jednají na její popud, jenž většinou nemohou ignorovat. Pokud by tak nějaká redakce učinila, vystavovala by se hrozbě, že přijde o důležitý tok informací nebo že důležité informace přinese jiná redakce.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama